24 Nisan 2013 Çarşamba

Trajikomik Alo 174 şikâyetleri


 
 
 
Alo 174 Gıda Hattı'na gelen trajikomik şikayetler duyanlara 'pes' dedirtiyor. Bir kadın kocasından, bir vatandaş hayvana benzetilen ekmek yapılmasından şikayet ediyor
Gıda,Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın 14 Şubat 2009'da hayata geçirdiği Alo 174 Gıda Hattı'na vatandaşlar aldıkları ürünlerle ilgili 7 gün 24 saat şikayette bulunabiliyor. Bugüne kadar yüz binlerce şikayetin yapıldığı hat, kimi zaman hem komik hem de düşündürücü başvurulara sahne oluyor. SABAH ANADOLU ulaştığı "bu kadarına da pes" dedirten ilginç başvuruları derledi.

KOCASINI ELE VERDİ

Hattı arayanlar sadece gıdalar hakkında ihbarda bulunmuyor, kimisi de eşini şikayet ediyor. Vicdanının rahat olmadığını anlatan bir kadın, "Eşimden şikayetçi olmak istiyorum. İşyerinin üretim izin belgesi yok. Hiçbir resmi evraka sahip değil. Daha önce işletme mühürlendi ancak mührü kırıp faaliyet gösteriyor. Ben 'yapma' dedim ama hala devam ediyor. Vicdanım rahat değil onun için şikayetçi olmak istiyorum" diyor.

'KUŞUM ÖTMÜYOR'

Bir işletmede sahte veteriner çalıştırıldığını iddia eden kişi, hayvanların sağlıksız ortamlarda tutulduğunu anlatıyor. Muhabbet kuşlarının üzerine alkol sıkıldığını iddia eden kişi, "Gümrükten rahat geçsin diye hayvanların üzerine alkol dökülmüş. Kuşların gözü kıpkırmızıydı" diyerek, denetim yapılmasını istiyor. Vatandaşın biri ise aldığı muhabbet kuşunun evde ötmediğinden şikayet ediyor.

EKMEK TİMSAHA BENZİYOR

Unlu mamullerle ilgili şikayetlerin yoğunlukta olduğu Alo 174 Gıda Hattı'na başvuran bir kişi ise ekmeklerin şeklinden rahatsızlığını dile getiriyor. Vatandaş, markette unlu mamuller bölümünde timsah, kaplumbağa gibi hayvanların şeklinde ekmek üretilmesini eleştiriyor. Şikayette bulunan şahıs, "Ekmeğin hayvanlara benzetilmesi hiç hoş değil" diyerek düşüncesini de iletiyor.

SOYUMUZ KURUTULACAK

Hattı arayan bir kişi ise ilginç bir iddiada bulunuyor. Bu vatandaş, Ankara'daki barlarda, gece kulüplerinde bira bardaklarının içine nitrik asit sürüldüğünü iddia ediyor. Bununla Türkler'in soyunun kurutulmasının amaçlandığını düşündüğünü dile getiren şahıs, barlarda, gece kulüplerinde denetim yapılarak bunun önlenmesini talep ediyor.

KEDİM CİĞERDEN ÖLDÜ

Aldığı tavuk ciğerini kedisine yediren bir vatandaş hayvanın öldüğünü anlatıyor. Ciğeri yedirdikten sonra kedisinin öldüğünü açıklayan kişi, "Veterinere gittim. Kedimin ölümüne 'gıda zehirlenmesi' teşhisi koydu. Ancak ürünü attım. Etiket bilgileri yok. Ciğeri aldığım yerden şikayetçiyim, buranın denetlenmesini istiyorum" diyor.

AYNI KİŞİ OLMASIN

Bir vatandaş ekmek aldığı fırında parayı da aynı kişinin vermesinden rahatsızlık duyuyor. Bunu ise şu şikayetiyle dile getiriyor: "Ekmek aldığımda para verdiğim kişinin hem parayı tutup hem de ekmek vermesinden rahatsızım. Ekmek veren kişi ile para alan kişinin ayrı olması gerekir. Salgın olduğunda bu durumun yaşanmasından rahatsız oluyorum."

İLAÇLAR ZAYIFLATIYOR MU?
Vatandaşların en çok merak ettiği konular arasında ise gıda takviyeleri, zayıflama ilaçları bulunuyor. Başvurularda, genellikle bu ürünlerin bakanlık tarafından onaylı olup olmadıkları soruluyor. Ayrıca bu ürünlerin kilo aldırıcı, zayıflatıcı ve cinsel gücü arttırıcı oldukları yönünde iddiaların olduğu, bunların ne kadarının doğru olduğu öğrenilmek isteniyor. Zayıflamak, kilo almak ya da cinsel gücü artırmak için bu ürünlerin kullanılıp kullanılamayacağı da merak ediliyor.


Kaynak:
 
  • ASLI UYUR
  • 24.04.2013
  • http://www.sabah.com.tr/Anadolu/2013/04/24/trajikomik-alo-174-sikyetleri
  • Hiç yorum yok: